Årets filmopplevelse

Så for mitt første innlegg så tenkte jeg å starte med en lek/diskusjon som jeg ofte har med kompisene mine her i Los Angeles, og det er “Hva er din beste filmopplevelse i år?”

Hvis jeg måtte velge akkurat nå så ville jeg sagt at, så langt, er Mad Max årets filmopplevelse for meg. Med en kombinasjon av utrolig sterke skuespillerprestasjoner, det fantastiske Mad Max-universet gjenskapt med moderne effekter, superfett soundtrack, sinnsyke actionsekvenser, og Tom Hardy + Charlize Theron (hun er stjernen i denne filmen for meg) i storform – var det en stor opplevelse å se denne filmen!

Men, det kommer noen filmer fremover som jeg gleder meg enormt til. Og det trenger jeg, for året sett under ett har vært en liten skuffelse for meg frem til nå. Oppfølgere som ikke klarer å levere (les: Terminator Genisys, Avengers: Age of Ultron, Jurassic World var helt grei), hypede filmer som Tomorrowland, Jupiter Ascending, etc. Mens lyspunkter har vært Black Mass og Everest. Spesielt Everest, som jeg så på Imax, overrasket meg stort på en positiv måte. AnyWayHey! Nå kommer snart, Star Wars Ep. Vll (Jeg blir 5år og det er julaften bare jeg tenker på det!!!), Spectre (Jeg kommer til å savne Craig, men er det noe i alle ryktene rundt Idris Elba?), The Big Short (leste manuset mens de castet det, kan bli superkult), The Danish Girl (Skal Redmayne vinne nok en Oscar?), og The Martian (Med vår egen Aksel Henie involvert).

Så ja, mye å glede seg til! Hva er din beste filmopplevelse så langt?

Årets filmopplevelse 2015

Leave a Reply

