Oppfølgere

Okay, så jeg har allerede nevnt at det har vært en god del oppfølgere dette året som jeg mener har skuffet. Det er jo i og for seg ingen stor overraskelse, og det bør heller ikke være noen stor overraskelse at Hollywood lager så mange oppfølgere de kan (nesten uansett hvor dårlige filmene er) hvis folk betaler penger for å se dem! Jeg blir alltid overrasket når folk sutrer over at dårlige franchises blir laget, tror dere de ville blitt laget hvis ikke folkene bak tjente penger på dem? Jo kjappere man innser at de fleste i filmbransjen i USA er forretningsfolk, jo bedre. Da slipper du å lide på samme måte, du kan bare “hate” de som alle andre med mer penger enn deg selv 😉

Det som kanskje er nytt er Hollywood sitt fokus på å skape rene franchise-filmer, hvor det er planlagt ganske mye lengre fremover i tid (og flere filmer) enn det man gjorde før. Jeg snakker selvfølgelig i hovedsak om alle superhelt-filmene. Det er liten tvil om at tegneseriekarakterene vi vokste opp med i papirutgave har blitt big business på lerretet, og for min egen del må jeg innrømme jeg synes disse filmene er i ferd med å ødelegge en hel kultur. Jeg vet mange er uenig, og for all del la diskusjonen starte under! Men, det som plager meg mest er at det virker som om alle disse oppfølgerne gjør det oppfølgere ofte gjør – de blir dårligere, og dårligere, og dårligere!!

De er overalt!

Leave a Reply

